Asmild Eftermiddage

Asmild Eftermiddage afholdes i Sct. Margrethes Gård kl.14.30-16.30. Det koster 30 kr at deltage, inkl. kaffe og kage. Vi synger en sang, lytter til et oplæg / et foredrag og nyder en kop kaffe / te og et stykke brød.

4. september 2024: Asmild Kirke fra et arkæologisk perspektiv. Hans Krongaard Kristensen, middelalder-arkæolog, forfatter og lektor emeritus fortæller om vores kirkes unikke bygningsrester og historie.  Han perspektiverer til byens øvrige klostre i middelalderen.

2. oktober 2024: Min vej fra Polen over cirkus til Den Danske Folkekirke. Woytek Sciborowski kom som uddannet harmonikalærer fra Polen til Roslev, blev cirkusmusiker og senere oranist ved 5 kirker i Salling. Han synger og spiller, viser billeder og fortæller om sin vej fra Polen til Danmark.

13. november 2024:  Skolen Katempris Tanzania. Anne Juel Katabaro, etnograf og skolegrundlægger. Hun fortæller om at skabe en skole i det nordvestligeTanzania, hvor man fokuserer på en skolegang fyldt med glæde og nysgerrighed.

Asmild Eftermiddage